Vă place zahărul? Cum să preveniți afecțiunile dentare fără să-l eliminați din dietă

Cine nu iubește gustul dulce pe care-l oferă o gură de Coca-Cola, o prăjitură sau o bomboană?

Majoritatea oamenilor consumă o cantitate echitabilă de zahăr în fiecare zi. Potrivit Departamentului Agriculturii din Statele Unite, ar trebui să limitați zaharurile adăugate la 10% din caloriile zilnice.

Cu toate acestea, aportul de zahăr adăugat de multe persoane depășește această limită. Din păcate, consumul de cantități mari de zahăr poate duce la afecțiuni ale dinților grave, cum ar fi cariile dentare (cunoscute sub denumirea de cavități), recesiune gingivală și sensibilitate exagerată a dinților. Vestea bună este că nu trebuie să eliminați complet zahărul!

Este îndeajuns să practicați echilibrul: prin reducerea cantității de zahăr din dieta dvs puteți evita apariția cariilor dentare sau a altor afecțiuni extrem de grave.

Cum provoacă zahărul cariile?

Placa, un strat lipicios de bacterii se formează constant pe suprafața dinților. Când consumați alimente sau băuturi cu zahăr, bacteriile din placă vor produce acizi. Acești acizi vă vor ataca smalțul dinților. Faptul că placa este lipicioasă menține acești acizi în contact strâns cu dinții, distrugând în cele din urmă smalțul. Atunci se lasă loc liber ca aceste cavități să se poată forma liniștite dacă nu interveniți cât de repede posibil.

Tips&Tricks ca să prevenim cariile și afecțiunile dentare

Schimbați zaharurile adăugate cu zaharuri naturale. Deși ar fi minunat să vă răsfățați din când în când cu un desert, încercați să reduceți numărul de dăți în care consumați zaharuri adăugate. Înlocuiți-le cu fructe. Amintiți-vă că afinele, zmeura și murele neîndulcite au cea mai mică cantitate de zahăr, totuși sunt la fel de gustoasă, dacă nu chiar mult mai mult!

Verificați etichetele alimentelor. Nu uitați să verificați etichetele de pe tot ceea ce cumpărați, astfel încât să puteți evita alimentele cu cantități mari de zahăr adăugat. Deoarece ingredientele sunt de obicei listate în ordinea greutății, dacă un tip de zahăr adăugat este listat ca unul dintre primele ingrediente, este probabil ca alimentul respectiv să aibă un conținut ridicat de zahăr.

O rutină de îngrijire orală bună. Împreună cu atenția asupra dietei, este la fel de esențial să urmați o rutină de îngrijire orală amănunțită pentru a preveni cariile dentare în mod natural. Dacă nu vă spălați în mod regulat, placa se acumulează pe dinți, crescând șansa de a experimenta cariile dentare. De aceea, este important să vă periați dinții de două ori pe zi și să aveți grijă la menținerea albului imaculat.

Zahărul poate fi greu de evitat, dar acordarea unei atenții deosebite la ce alimente cumpărați și mâncați vă poate ajuta să stați departe de cariile dentare. Evitați zaharurile adăugate și, în schimb, luați o zmeură ca desert. Și, desigur, menținerea unei bune igiene orale vă va lăsa cu o dantură sănătoasă pentru mulți ani de acum încolo.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *